Poradnik
-
Inne problemy z wtryskiwaczami
Oprócz zapieczenia wtryskiwacze są narażone na inne problemy. Mimo zaprogramowania mogą ulegać rozregulowaniu, np. z powodu uszkodzeń mechanicznych. Warto poddawać je regularnej kontroli i w miarę możliwości regulować układ wtryskowy, który często jest uważany za najbardziej wrażliwy element instalacji samochodowej, głównie ze względu na narażenie na bardzo wysokie ciśnienie i zanieczyszczenie...
-
Chałupniczy demontaż wtryskiwaczy
Wielu kierowców i serwisantów próbuje się pozbyć wtryskiwaczy różnymi „domowymi” metodami. W Internecie krążą wpisy radzące polewanie zapieczonych wtrysków litrami WD-40, Coca-Coli lub płynu hamulcowego, wieszanie samochodu w garażu za wtrysk na weekend, wybijanie młotkiem lub wykręcanie kluczem. Tak, tak, takie pomysły mają polscy kierowcy. Najczęściej nie przynosi to oczekiwanego efektu, grozi zaś poważnym uszkodzeniem...
-
Objawy zapieczenia wtrysków
Kierowcy o zapieczeniu różnych elementów orientują się najczęściej dopiero w chwili, kiedy zaczyna coś poważnie szwankować w silniku. Z zapieczeniem wtrysków wiążą się często problemy z zapłonem, “kaszel” samochodu, gaśnięcie silnika. Może się to wiązać nie tylko z eksploatacją czy uszkodzeniami mechanicznymi, ale także zanieczyszczeniami, np. domieszkami do paliwa. Jeśli nie można zdiagnozować innej przyczyny...
-
Czym jest wtryskiwacz?
Wtryskiwacze (zwane też krócej wtryskami) są sterowanymi elektronicznie zaworami montowanymi w głowicy komory spalania, najczęściej w silnikach o zapłonie samoczynnym. Jak sama nazwa może wskazywać, ich rolą jest wprowadzanie paliwa do komory. Często są montowane na listwie. Są to elementy długie, a w przypadku uszkodzeń lub po dłuższej eksploatacji bardzo trudno je usunąć bez specjalistycznego...